Після вакцинації від COVID-19 можуть виникати різні реакції, проте при дискомфорті варто звернутися до лікаря.

Після вакцинації від COVID-19 можуть виникати різні реакції, і це нормально.

Усі реакції, які з’являються після щеплення, у медичних колах називають «несприятливі події після імунізації», або «НППІ».

Про це розповіли у Центрі громадського здоров`я.

Як зазначається, усі ліки, включно з вакцинами, мають свої ризики. Зазвичай реакції на них незначні і тривають лише декілька днів.

При відучутті  дискомфорту, варто звертатися до лікаря.

  • Усі серйозні випадки НППІ ретельно розслідуються, щоби визначити, чи дійсно вони пов’язані з вакцинацією. Обов’язково потрібно повідомляти про всі випадки серйозного НППІ, зокрема про важкі стани та летальні випадки, які сталися протягом 30 днів після вакцинації (незалежно від того, чи це перша, чи друга доза вакцини).

За збір та аналіз інформації про надзвичайні події після імунізації (НППІ) відповідає ДП «Державний експертний центр МОЗ України».

Медичні працівники, до яких звернулися пацієнти зі скаргами на свій стан здоров’я протягом 30 днів після щеплення, мають повідомити про це Державний експертний центр через автоматизовану інформаційну систему з фармаконагляду (АІСФ).

Медичний працівник має надати повідомлення про підозру на НППІ протягом 48 годин із моменту його виявлення.

Інформацію про погіршення самопочуття після вакцинації може надсилати й сам пацієнт.

Нагадємо, стало відомо, що робити з побічною реакцією на вакцину від Covid-19.

Фото: unsplash